Menu

EKO - kosze, pudełka, stojaki

Wszystko EKO z kartonu i papieru

Zdrowa owsianka wellness z pełnych ziaren

ekokosze

Zdrowa owsianka wellness z pełnych ziaren

1 porcja

65 g ugotowanego owsa lub innych ugotowanych ziaren

100 ml wody

30 g pokrojonych truskawek lub innych świeżych owoców sezonowych

Zdrowa owsianka wellness z pełnych ziaren


Wrzuć ugotowane ziarna na gorącą wodę i gotuj na wolnym ogniu, aż wchłoną całą wodę, czyli około 5-7 minut. Podawaj przybrane owocami.

Jak gotować pełne ziarna

Gatunek Przybliżony czas gotowania Dodatkowe uwagi
Jęczmień 20-25 minut Namocz na noc. Wspaniały dodatek do zup i gulaszu.
Owies 25-30 minut Namocz na noc. Ma orzechowy posmak. Świetny do głównych dań, jak również owsianki i wypieków.
Pszenica 35-40 minut Namocz na noc. Konsystencja oraz posmak sprawiają, że to interesujący zamiennik ryżu lub dodatek do sałatek.
Orkisz 35-40 minut Namocz na noc. Zboże uprawiane od tysiącleci, pełne protein i błonnika, wspaniały dodatek do posiłków wegetariańskich.
Komosa ryżowa
8-10 minut Wspaniały, szybko gotujący się dodatek do sałatek i dań warzywnych. Prawdziwy skarbiec wartości odżywczych. Mały rozmiar ziarenek umożliwia dodawanie ich do różnorodnych dań.
Brązowy/ czarny/ czerwony ryż
35-40 minut Stosuj wszędzie tam, gdzie użyłbyś białego ryżu. Szukaj różnych odmian: czerwonej, czarnej, basmati. Unikaj tych przygotowanych do szybkiego gotowania, bo w procesie obróbki pozbawione je większości witamin i minerałów.
Proso 8-10 minut Szybko się gotuje, można z powodzeniem stosować je zamiast kaszki kuskus w przepisach.
Gryka 12-13 minut Aby uniknąć wrażenia „śliskości”, gotujemy ziarna przez dwie minuty, a potem odcedzamy i jeszcze raz gotujemy do miękkości w świeżej wodzie.

© EKO - kosze, pudełka, stojaki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci